Brev:
Pige på 3 måneder sover dårligt dag og nat
17. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Pige på 3 måneder sover dårligt dag og nat
Hejsa
Jeg har en dejlig datter på nu 3 måneder, hun har virkelig svært ved at give sig hen til søvn både nat og dag - sådan har det været lige fra hun blev født.
Det skal siges at hun havde mange maveproblemer de først 2 måneder, men det går meget bedre nu, dog er hun stadig en pige som gylper og bøvser meget efter hun har spist (ammes fuldt ud).
Hun bliver lagt i seng mellem 20-20.30, nogle dage sover hun med det samme og andre dage tager det en times tid, men det er ok. Derefter sover hun som regel 3 timer, men så går det galt - herefter sover hun højst 1 time til 1 1/2 og den eneste måde at få hende til at sove videre på er ved at give bryst. Sådan står det på resten af natten til kl. 6-7 stykker og så står vi op. Hun er stadig træt for der går kun en time så falder hun i søvn ved at blive vugget i mine arme (den eneste måde hun kan falde i søvn) så sover hun en halv time.
Søvn om dagen ser vi heller ikke meget til, hun sover højst mellem 10-30 minutter og det gør hun 4-5 gange om dagen. Jeg har prøvet at lade hende sove alle steder i tremmesengen, i liften inde, i barnevognen ude og i hendes skråstol, men resultatet er det samme. Hun falder kun i søvn ved at jeg vugger hende i armene når hun er træt, jeg har prøvet at lade hende ligge til hun begynder at græde (synes ikke hun skal græde), har prøvet at trille hende i barnevognen, men resultat er det samme højst 30 minutter.
Hun er en sulten pige og ammes hver time til halvanden og hun spiser begge bryster også om natten. Hun nægter at tage flaske, vi har nemlig prøvet om hun skulle blive mere mæt ved mælkeerstatning. Jeg giver hende også kogt koldt vand nu hvor det er så varmt.
Jeg er efterhånden ved at være godt træt, da hun har gjort dette siden hun blev født, håber du kan give nogle gode råd.
Håber også du kan hjælpe mig med hvad "normale" sovetider og spisetider er for en baby på omkring 3 måneder.
Med venlig hilsen
En træt Cecilia