Brev:
Sover med ansigtet direkte ned i madrassen på maven
17. juli 2006
Alder:
5 mdr.
Sover med ansigtet direkte ned i madrassen på maven
Hej Helen
Så jeg jeg på banen igen med et par spørgsmål om det at sove på maven. Som jeg har skrevet tidligere, er Jonas begyndt at vende sig i søvne, så han nogle gange ligger på maven og sover.
Indtil videre har det gået fint, vi har selvfølgelig tjekket ham mens vi selv har været vågne og når vi går i seng, så lige vendt ham om på ryggen. Det har været sådan indtil nu, at når han ligger på maven og sover vender hans hoved til den ene af siderne. De sidste tre nætter har jeg som jeg plejer været oppe på toilettet om natten, og har til min store RÆDSEL opdaget at Jonas ligger med ansigtet direkte ned i madrassen. Han har ikke givet en lyd fra sig, og ser åbenbart ud til at sove fortrinligt.
Nu er jeg så i søvnunderskud igen, far sover som en sten hvis ikke Jonas græder, og det gør han jo ikke. Længe har jeg ligget vågen om natten de sidste dage, for jeg er simpelt hen så BANGE for at han ikke kan få luft. På et eller andet tidspunkt bliver jeg selvfølgelig nødt til at lægge mig til at sove, og vågner så ved at Jonas ligesom giver nogle små snork fra sig, fordi ansigtet vender ned i madrassen.
Vi har halvt i alvor og halvt i sjov snakket om at spænde ham fast i barnevognsselen om natten, men har selvfølgelig ikke gjort det da dette ikke er løsningen. Ingen af os ville selv have det godt med at blive spændt fast, og vi mener også at det jo ligesom hører med til hans udvikling at kunne vende sig og mærke sin krop.
Jeg er simpelthen så bange for at han på en eller anden måde ikke får ilt nok til hjernen når han ligger sådan. Måske har jeg bare brug for at høre (igen) at jeg skal tage det helt roligt....... :o)
Venlige hilsner fra Maria