Brev:
Mangel på væske
17. juli 2006
Alder:
8 mdr.
Mangel på væske
Hej Helen,
Så syntes jeg atter at jeg er på bar bund vedr. Frida på nu snart 8 mdr.
Jeg har efterhånden prøvet alt for at få noget væske i hende, jeg ammer hende stadig men det er efterhånden sjældent at hun vil have noget, hun vil ikke tage en flaske, drikkekop, alm glas, snapseglas, sprøjte etc. (Nævn det og jeg har forsøgt) Jeg har prøvet med mælk, vand og æblejuice..
Det svinger meget om hun spiser noget mad. Til morgenmad får hun havregrød med sveskemos, til frokost flerkornsgrød med frugtmos iblandet og til aftensmad svinger det men typisk aftensmad fra glas. Nestle-Hipp eller beauvais.
Jeg prøver at give hende vand til måltiderne, men hun vil ikke have noget.
Hun kan godt lige yoghurt men det er jo ikke så godt at give hende, må hun få A38 med frugtmos i?
Jeg vil så gerne selv lave mad til hende, men hun spiser sjældent særlig meget(max 10 skefulde) så det venter jeg altså med til hun gider at spise noget mere.
Hun har i 3 uger fået laktulose for meget hård mave og det hjalp til sidst, men så snart jeg stopper får hun hård mave igen. Hænger sikkert også sammen med at hun ikke får væske nok!!
Jeg giver hende af samme grund ikke jerndråber (ok ifølge lægen) men er det egentlig ok?
Hun får bestemt ikke de 750 ml mælk dagligt som der anbefales da jeg efterhånden kun har mælk i det ene bryst og det max 60 ml. Det spiser hun af ca 3-4 gange i døgnet.
Det er dybt frustrerende for mig, at jeg ikke kan få væske i hende og specielt i denne varme, men jeg har virkelig forsøgt alt.
Hendes fontanel er nedsunken hvilket jeg har læst kan være tegn på væskemangel.
Jeg ved ikke hvilke guldkorn jeg forventer du kan give mig men håber din erfaring kan hjælpe med et eller andet..
På forhånd mange tak
Kærlig hilsen Mette