Brev:
Hvordan falde i søvn uden brystet?
18. juli 2006
Alder:
11 mdr.
Hvordan falde i søvn uden brystet?
Hej
Min søn på 11. mdr. har fået den sidste tår mælk. Han fik kun inden sovetid og faldt ofte i søvn hos mig. Om dagen sover han 2 gange ca. 2-3 timer i alt. Her falder han oftest i søvn ved at vi sætter musik på og sidder sammen. Så sover han i løbet af max. 15 min.
Vi prøvede at sætte musik på i aftes (første aften uden bryst) hvilket ikke gav ham ro. Prøvede forskellige ting, men det lykkedes først at få ham til at sove, da vi havde prøvet i 1 1/2 time og jeg lå med ham i vores seng. I hans egen seng står han bare op og græder.
Det vi søger er en plan for aftenputning. Så vi i det mindste ikke er i tvivl om hvad vi skal. Jeg gider nemlig ikke bruge hele aftenen på at få min søn til at sove. Så ammer jeg ham hellere i søvn i stedet.
Har du et godt råd?
Tak og god sommer.
Med venlig hilsen
Mor