Brev:
Pasning, afføring og mme
18. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Pasning, afføring og mme
Hej Helen
Jeg synes bare der hele tiden kommer nye spørgsmål, så her er lige nogen jeg gerne vil høre din mening om :)
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende, så når min dreng bliver 6 ½ - 7 mdr. gammel (han er 3 mdr nu) bliver jeg nødt til at ta´ på arbejde 4 timer om dagen. Hans farmor vil meget gerne passe ham, men hvordan gør vi det bedst fordi hun ser ham ikke så meget lige nu, måske 1 gang om ugen. Og er det egentlig for meget for ham at være væk fra mor i 4 timer om dagen, når han er så lille (har nemlig meget dårlig samvittighed over det :)
Hvad bruges en sutteklud til egentlig? Er det mening barnet sutter på den? Det er fordi han er meget glad for at sutte på sine hænder (og legetøj som det lykkes ham engang imellem at fange). Narresut bruger han ikke.
Er det normalt at han nogen gange har meget tyndt afføring UDEN gryn men stadigvæk gul? Og der kommer til tider MEGET af den, næsten helt op til halsen på ham :) Det er startet for ca. 2 uger siden.
Han har været lidt forkølet i lang tid med nogen gange let feber 37,7 men han trives ellers fint, tisser, smiler, spiser som han skal. Lægen siger han ikke fejler noget. Kan det være diaré eller er det bare afføringen der har ændret sig (ammes fuldt ud).
Jeg har næsten besluttet mig for at give ham mme en gang om dagen, fordi han simpelthen spiser og spiser og jeg har prøvet alt for at få mælkemængden sat op uden held (spise noget mere, drikke, slappe af ...) Jeg tror ikke han mangler næring, men han kunne godt spise noget mere. Det er ikke bare tørstslukning, men rigtige måltider han er ude efter, tror jeg.
Han spiser ca. 9 gange i døgnet og tømmer begge bryster hver gang. Dette har stået på i 1 1/2 uge plus at han ugen før havde appetitspring hvor han spiste ca. 12 gange. Ellers spiste han altid af et bryst ca. 7 gange plus evt. 1 tørstslukker. Han virker ikke som om han mangler noget, men jeg føler at det hele drejer sig om bryst bryst bryst. Vi har ikke engang tid til at lege sammen længere når han hele tiden vil spise.
Er det fordi han er blevet så stor at han kræver meget mere mad nu? Hvornår er det bedst at give ham mme (han drikker kogt vand af flaske så det burde ikke være noget problem)?
Venter spændt på dit svar :)
Tak
Hilsen Nela