Brev:
Udvikling og ammestop
19. juli 2006
Alder:
12 mdr.
Udvikling og ammestop
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig om min datter, der ikke kan komme i gang med at kravle. I næste uge fylder hun et år - men hun bevæger sig stadigt ikke "ud af flækken".
Hun er ligesom ikke interesseret i verden omkring sig. Når hun ligger på maven er hun så småt begyndt at vrikke lidt opad med numsen, men hun giver op i løbet af to minutter, og bryder hulkende sammen - hvorefter jeg skal bruge lang tid på at trøste hende igen.
Vores læge har checket hendes muskler og reflekser, og siger at alt er som det skal være - det er selvfølgelig dejligt at der ikke er noget i vejen med hende - men jeg sidder stadigvæk tilbage med en lille frustreret pige, der ikke kan udfordre sig selv og som kræver utroligt meget af mor og far, fordi hun overhovedet ikke er selvhjulpen endnu.
Hvordan hjælper jeg hende bedst?
Og så lige et andet spørgsmål - jeg har taget det sidste amme-måltid fra Lærke nu. Hun tager det rigtigt fint, og virker ikke til at savne det (i hvertfald ikke så meget som jeg gør .... :-) )
Så på den måde er det gået rigtigt godt, men jeg har godt nok meget ondt - faktisk i hele brystkassen. Kan man gøre noget for at lette smerten? Jeg går i VARMT! brusebad et par gange om dagen - og det tager lige det værste tryk - men kun i en halv times tid, og så er det slemt igen. Kan det hjælpe at tage en panodil?
Eller er der andre gode råd? Jeg undrer mig over at de bunker jeg har om litteratur omkring amning, slet ikke beskriver amme-stoppet?
På forhånd tak! - og god sommer.
Tina