Brev:
Ammestop om natten - vågner stadig
20. juli 2006
Alder:
8 mdr.
Ammestop om natten - vågner stadig
Kære Helen
Nu skriver jeg igen, da vi har fulgt dit råd ang. ammestop om natten. Far har haft 3 ugers ferie og for godt 1 måned siden startede vi så "projekt nul mad om natten":-) Det vil sige, jeg ammer vores søn (8½ mdr nu) ved 20 tiden og så prøvede jeg at give ham bryst når jeg gik i seng ved 23 tiden, men det var ikke meget han suttede, så vi tænkte det nok ikke var nødvendigt.
Far er hos ham og trøster hver gang han vågner. Det har egentlig ikke været noget stort problem, men vores søn vågner altså stadig præcis ligeså mange opvågninger pr nat som han gjorde da han blev ammet. Før faldt han forholdsvist hurtigt i søvn ved brystet igen (i de fleste perioder) men nu tager han gerne knap ½ time om at falde helt i søvn efter hver opvågning. Det er meget når han (stadig) vågner 5-6 gange pr aften/nat. Det er jo mange timers mindre søvn synes jeg.
Han er også mere uoplagt om dagen, men sover tilgengæld ca hver 3. dag 5 kvarter til formiddagslur i stedet for den sædvanlige ½ time så det er jo altid noget at han indhenter en smule af den manglende nattesøvn der.
Hvorfor bliver han ved med at vågne, når nu han ikke får noget mad/bryst? Ja vane selvfølgelig, men hvor længe skal man regne med der går før vanen er brudt? Far skal jo starte på arbejde igen nu og så er det jo mig der skal ordne det, og det er jo lidt hårdt i længden, når der ikke er noget der hedder lange middagslure her hos os, hvor mor kan få sovet/hvilet. Så hvor længe skal jeg afsætte til "zombiestadiet"?:-D
Kærlig hilsen Ditte