Svar: Pige 3½ mdr. begyndt at vågne om natten
21. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Kære førstegangsmor
Det lyder som om din lille pige er ved at være lidt sulten og derfor har brug for lidt mere mælk. Det er for tidligt at begynde med skemaden, men da du tidligere med held har kunne give hende flaske, så synes jeg du skal prøve at gøre det igen.
Du kan naturligvis godt prøve at øge din mælkemængde, men det kræver at hun dier mere hyppigt og det er jo svært, når hun allerede spiser så hyppigt som hun gør. At hun en enkelt gang imellem godt kan sove 4 timer, skal hun have lov til, - det ville naturligvis være dejligt om de 4 timer lå om natten og ikke om dagen:o)
Din datter er stadig så lille at du ikke helt kan styre hendes tid for søvn om aftenen, men du kan så småt godt begynde at se om du kan få lidt mere rytme ind i løbet af dagen. Hun har brug for 3 lure i løbet af dagen, en formiddags-, middags- og eftermiddagslur. Hvis du kan passe det ind i forhold til lidt faste tider, så kan du måske være heldig at få rykket lidt på hendes rytme, så det passer bedre ind i jeres dagligdag.
Men for at få hende til at sove tænker jeg at du bør prøve med lidt ekstra mælk.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske