Brev:
Hvor meget mælk skal en 9 måneders pige have
21. juli 2006
Alder:
9 mdr.
Hvor meget mælk skal en 9 måneders pige have
Kære Helen,
Tak for dine råd omkring nedtrapning af amning. Det er gået fint med nedtrapningen og vi er nu nede på morgen, middag, aften og inden jeg selv går i seng. Nedtrapningen har reduceret min mælk meget og måske er der snart ikke mere at komme efter. Imellemtiden er vores lille pige også begyndt gerne at ville tage en sutte flaske, så det har hun fået de sidste dage om eftermiddagen uden problemer (hun virker faktisk meget tilfreds, og man kan jo selv holde den! *s*). Hun spiser fint og tager 3-4 skemåltider (hovedmåltider, virker ikke sulten til mellemmåltider, men tilbydes både formiddag og eftermiddag. Spørgsmålene er nu:
1) Hvor meget mælk skal de små egentlig have omkring 9 måneder?
2) Hvad er bedst at bruge allomin 1 eller 2?
3) Hvornår kan jeg trappe amningen før jeg selv går i seng væk? (jeg vil gerne bibeholde morgen og aften så længe vi begge nyder det)
4) Skal jeg stadig give jerndråber, nu hvor hun får flaske også - risikerer hun at få for meget jern? (hun får dog ikke 400 ml)
På forhånd tak for hjælpen
Pia