Brev:
Vælling til natten
21. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Vælling til natten
Hej Helen
Tak for dit sidste svar ang. Sofies astma. Den er heldigvis faldet til ro, så nu får hun de 2 gange fast daglig, men den sidste uge har vi slet ikke brugt den akutte :o)
Nå, men det nye spørgsmål går på vælling.
Sofie kommer i seng 19-19.30 og sover gerne til 6-7 næste morgen. Til aften får hun Kartoffelmos/grønsagsmos, bliver badet og en flaske MME lige inden vi putter hende. Når vi går i seng typisk ved 22-tiden, tager vi hende op, og giver hende en flaske vælling, som hun næsten altid sluger helt (200 ml). Hele seancen foregår i søvne for hendes vedkommende, så jeg vil bare spørge til, hvornår hun ikke længere har brug for den flaske?
Er der blot en vane hun spiser den? Eller har hun stadig brug for den. Det gør os egentlig ikke noget at give hende den, da det tager max 5 minutter, men vi vil selvfølgelig ikke holde en dårlig vane i spil.
Hun er 7 1/2 måned. Vejer 7,8 kg og er 75 cm lang! Er det egentlig passende for hendes alder?
Fortsat god sommer.
Mange hilsner
Sofiemor