Svar: Vælling til natten
21. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Sofiemor
Dejligt at høre at der er bedring i Sofies astma:o)
Hvorvidt Sofie kan undvære den sene aftenflaske afhænger af hvad hendes indtag er i løbet af dagen. At spise 200ml er trods alt en del og derfor tvivler jeg på at hun på nuværende tidspunkt vil kunne klare sig igennem hele natten uden væske, men I kan jo lade tvivlen komme hende til gode. I kan prøve at springe over og se hvad der sker.
Umiddelbart tænker jeg at hun omkring 9-10 mdr´s alderen vil kunne undvære den. Her siger man at overgangsperioden er slut og hendes daglige mælkeindtag nedsættes stille og roligt. Derfor vil hun her kunne springe den sene flaske over og vil så kunne tilbydes vand, hvis hun er yderligere tørstig. Hun vil sandsynligvis kunne tage sit mælkebehov om dagen. Men giv hende en chance og se om hun kan undvære den allerede nu. Det ville jo være dejligt for jer alle:o)
Hendes vægt er fin i forhold til hendes alder og hun er en lang pige. Måske er I forældre høje? Hun lyder til at være en helt fin pige:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske