Brev:
Kost 9 mdr
22. juli 2006
Alder:
9 mdr.
Kost 9 mdr
Hej Helen
Tak for en god brevkasse. Så er vi her igen mht. kosten.
Rasmus er tæt på at blive 9 mdr., og kosten volder stadig nogle problemer. Hans dag ser således ud:
Morgenmad: Havregrød
Formiddag: 200 ml MME
Frokost: Rugbrødshapser / agurkestav mv.
Eftermiddag: Tvebakker, yoghurt, koldskål mv.
Aftensmad: Kartoffel/ris/pasta med hvad vi spiser (ikke for krydret)
Han sover ca. 1 time om formiddagen og ca. 2 timer om eftermiddagen, og fra ca. kl. 19.30 om aftenen til kl. 6.00 (han får sut 2-3 gange hver nat, men spiser ikke om natten mere).
Lige siden vi indførte skemad har vi kæmpet med ham for at få ham til at spise nogle ordentlige portioner og i det hele taget at spise. Vi har i en periode haft mange problemer med frokosten. Den første uge, hvor vi havde introduceret ham for rugbrødshapser med div. pålæg (leverpostej, makrel mv.) spiste han med fryd et halvt stykke af det lyse bløde rugbrød uden kerner (ca. 35 hapser). Men de seneste 14 dage har han kun villet spise max. 2 hapser. De øvrige måltider spiser han ok til pt.
Jeg har prøvet at fjerne formiddagsflasken et par dage for at se om det hjalp, men nej. Og når vi når frokost kan jeg høre at maven rumler. Men når han bliver sat i sin høje stol begynder han at brokke sig, så snart han kan se at rugbrødshapserne bliver smurt til ham.
Det er med lodder og trisser at vi kan få ham til at spise ca. 10 hapser. Hvad gør vi? Er ikke så meget for at gå tilbage til grøden, da han virkede temmelig træt af grøden til sidst.
Håber du har nogle gode råd. Er efterhånden ved at blive lidt slidt at alle de madkampe med Rasmus. Vi har snart haft kampe på alle måltider, hvorefter han efter en periode falder til ro igen, og spiser pænt. Mønsteret har typisk været at han har spist pænt i ca. 1 uges tid af det nye introducerede mad, hvorefter nyhedens interesse er forsvundet, og vi har så måttet kæmpe i en længere periode, indtil han igen er begyndt at spise. Frokosten her har dog været meget vanskelig.
Er det normalt? Og hvor gamle skal de være, før alle disse kampe er væk. Min datter på 4 år har aldrig været så vanskelig mht. at spise.
Venlig hilsen
Rasmus's mor