Brev:
4½ måned og har meget tør hud
22. juli 2006
Alder:
4 mdr.
4½ måned og har meget tør hud
Kære Helen
Tak for hjælpen med at få Christian til at sove, vi fulgte dit råd med at vugge ham videre i søvnen om dagen og nu vågner han ikke hver ½ time mere - skøøøønt.
Nu har jeg imidlertid et andet spørgsmål vedr. hans hud. Han blev født med meget tør hud og skallede over hele kroppen de første uger, nu skaller han kun i hovedbunden? Hans hud på maven er nærmeste som fiskeskæl, arme og ben er ikke så slemt, men i panden over næsen er han også tør. Jeg smører ham med noget fugtighedscreme fra lægen, men synes ikke det hjælper. Hans fontanel virker ikke indsunken, eller hvordan skal den se ud når den er indsunken? Jeg har forsøgt at give ham lidt kogt vand på flaske men det vil han ikke have, han nøjes med modermælken. Bader ham 1. gang om ugen i vand tilsat badeolie.
Ville det hjælpe hvis jeg drikker væsentligt mere - eller har mælken den rette sammensætning alligevel?
Kan det være allergi - spiser ikke chokolade, fik at vide at det kunne give tør hud? Eller er han desværre bare født med tør hud og det kan vi ikke ændre? Ingen af forældrene har tør hud.
Vi bor i Kuwait og han er det meste af tiden inde i aircondition da det er for varmt for ham ude, kan denne tørre luft bevirke noget? Jeg sprayer hans næse med saltvand idet den godt kan blive lidt stoppet/tør.
Skal jeg i øvrigt give ham D - vitamin nu da han sjælden udsættes for sollys. Ind imellem er han med i bilen, men er det nok?
Pyha sikke en masse spørgsmål - håber du kan hjælpe mig igen.
Venlig hilsen
Lone