Brev:
D-dråber og gylp
22. juli 2006
Alder:
0 mdr.
D-dråber og gylp
Hej Helen
Min lille datter er nu 3 uger og er begyndt at få D-dråber. De sidste 3 dage har hun dog gylpet ret voldsomt, nærmest kastet op, ca. 15-30 minutter efter det måltid, hvor hun har fået D-dråberne. Det får mig til at tænke på, om det mon kan være dråberne, hendes mave ikke helt kan klare? Jeg har ikke meget lyst til at give hende flere dråber, hvis hun nu kaster op igen. Er der noget man kan gøre for at forhindre hende i at kaste op?
Samtidig er hun begyndt at ligge og sparke/slå og skrige, når hun får mad. Når jeg lægger hende til, sutter hun fint i ca. 10 minutter. Så begynder hun at sparke og slå mig, og slipper brystet. Hvis jeg tilbyder hende det igen, sutter hun en 5-6 gange, og slipper så igen. Det virker som om hun bliver gal, og hun begynder at skrige. Nogle gange har jeg så prøvet at tage hende op og bøvse hende og lægge hende til igen, men det gør ingen forskel.
Det ender så med at jeg tager hende fra, fordi mine bryster simpelthen ikke kan holde til at blive flået i på den måde. Så går der måske 1/2 time, og så vil hun gerne have en lille tår igen, og så falder hun til ro. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi hun ikke får nok første gang, om jeg har mælk nok, eller om det er fordi mælken ikke løber hurtigt nok? Det skal siges at det ikke sker hver gang, men oftest når hun har fået en god lur på ca. 3 timer, så måske er det bare fordi hun er meget sulten og derfor er utålmodig?
Tusind tak for de gode råd