Brev:
Modermælkserstatning 6 mdr.
22. juli 2006
Alder:
1 mdr.
Modermælkserstatning 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har en skøn datter på 6 mdr. og jeg har et spørgsmål ang. modermælkserstatning.
Anna er begyndt på at spise grønsagsmos - mest med kartofler og gulerødder. I opskriften står der jo, at der skal tilsættes modermælkserstatning. Min sundhedsplejerske har desuden fortalt, at jeg kan lave mme til hende, som hun kan drikke af sin kop.
Jeg ammer stadig, så jeg forstår egentlig ikke, hvorfor vi skal introducere mme til hende. Det er selvfølgelig smart når hun skal passes, at hun kan tage en flaske, men hun er ikke blevet passet af andre end os endnu.
Er der nogle vigtige vitaminer i erstatningen eller kan jeg lave mosen med grønsager, smør, sødmælk og grønsagsvandet? (Samme spg. gælder for hendes havregrød)
Glæder mig til at høre dit svar.
Med venlig hilsen
Tina