Brev:
Opkast længe efter måltid
23. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Opkast længe efter måltid
Hej Helen
Ved godt næsten alt hvad jeg spørger om handler om opkast, men det fylder bare enormt meget i vores liv...
Hans er begyndt at få Enfamil og det virker imidlertid godt - men så i nat...
Han fik mad i går aftes kl. 19.15(ca. 200ml) og så lige en lille tår (50ml) kl. 21.00 hvor han så faldt i søvn og kom ind i sengen. Han sov som en sten til kl. 03.00, hvor jeg bliver vækket af at han ligger og laver opkastlyde (svært at forklare). Jeg river ham op af tremmesengen og han bliver ved med at "tømme mavesækken" - der kommer ikke rigtigt noget andet end slim, men han bliver helt rød i hovedet af det... Så fik han lidt mad igen efter at være kommet sig og spiste som han plejer.
Her ved 6.30 startede det så igen med opkastforsøg, hvor jeg vågnede og rev ham op. Hvorfor nu pludselig efter så mange timer - før i tiden kastede han op relativt kort tid efter. Det er så ubehageligt at se ham forsøge at kaste op og der så intet kommer - og så synd for ham. Han er en rigtig lille opkaster. Har du nogle ideer til hvad det kan skyldes?
Og så lige et andet spørgsmål...
Han sparker sit dynebetræk af hele tiden om natten. Hæver benene og sparker væk. Derfor ligger han uden noget over sig - ved det kan gå når det er så varmt, men er det en refleks eller er det noget han gør for at slippe med dynebetrækket fordi han sveder? Hvis han bliver ved med at sparke det af til vinter, skal jeg jo finde på noget så han ikke får kulde!
Eline