Svar: Opkast længe efter måltid
23. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Eline
Det lyder som en meget ubehagelig oplevelse for jer begge to. Du skriver at det er slim som kommer op - han er vel ikke forkølet eller andet?
Jeg kan ikke forklare dig, hvad der sker, da jeg ikke er tilstede, men jeg tænker at der umiddelbart er et par ting du kan prøve. Da det ikke lyder som om han gylper mælk op og da det også er flere timer efter at han sidst har spist, så lyder det mere som om det kunne være en bøvs som han har svært ved at komme af med.
Har du prøvet at elevere hans hovedende? Det gør du bedst ved at komme en pude eller et par ringbind ind under madrassen, hvor han sover. Det at ligge lidt højere med hovedet kan hjælpe, så han lettere kommer af med luften og så han holder maden bedre i sig. Han må ikke sove med hovedpude, så det er vigtigt at du komme noget under madrassen.
Du skriver at han kl. 21 har fået 50 ml mælk. Måske skulle du prøve med lidt kogt vand på dette tidspunkt, da det ikke drejer sig om en større mængde. Det kunne måske give ham en anden ro i maven. Det er dog vigtigt at du sikrer dig at han i øvrigt tager sit behov, da der ikke er næring i vand. Hvis han er småt spisende og har svært ved at holde vægten, så skal du ikke give for meget vand, men som du beskriver det her, så kunne det måske være en hjælp til en roligere nat.
Med hensyn til dynebetræk, så tror jeg ikke det er så bevidst, men mere handler om at han ligger lidt uroligt om natten. Til vinter bliver det sikkert ikke så stort et problem da han her vil ligge med en lidt tungere dyne.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske