Brev:
8 mdr og vil ikke spise
23. juli 2006
Alder:
8 mdr.
8 mdr og vil ikke spise
Hej Helen
Jeg har et problem, som jeg kan forstå ikke er helt unormalt. Min datter, der lige er blevet 8 mdr vil af en eller anden grund ikke spise længere. Hun har tilsyneladende helt mistet appetitten.
Det startede forrige torsdag, hvor hun pludseligt begyndte at afvise grød og mos. Det gik der tre dage med, hvor hun kun spiste et normalt måltid om dagen og afviste alt andet. Hun drak dog stadig den samme mængde mælk, hvilket vil sige ca 500 ml, hvoraf 200 er aftenvælling. Hun begyndte dog at få lidt om natten, da hun jo naturligvis sov meget uroligt på tom mave.
Søndag tog vi på ferie i Sverige og her forsvandt problemet og hun spiste fint for dog at stoppe igen torsdag. Vi håbede, det var fordi hun fik tynd mave, men den er stort set væk nu og hun spiser stadig ikke. I går spiste hun meget lidt grød til morgen, drak lidt (100 ml) af sin formiddagsflaske, hvorefter hun spiste hele sin frokost (risgrød). Så afviste hun eftermiddagsflaske, aftensmad, puttevælling, blev lagt i seng på tom mave og faldt i søvn. kl 22 ca gav jeg hende aftenvællingen i søvne og kl 3 fik hun en flaske.
Hun har sovet MEGET uroligt og været vågen i flere timer i løbet af natten. Hun har så lige afvist sin morgenmad.
Hun får ikke noget fast føde, da hun stadig får brækfornemmelser af klumper. Hun vil heller ikke smage på vores mad. Kigger interesseret på den, men når man tilbyder hende den, afviser hun. Ligeledes leger hun bare med maden på sin tallerken og prøver ikke at spise den, så jeg ved ikke, hvordan jeg skal få hende igang med almindelig mad.
Hun er meget ked af grøntsagsmos, som jeg dog har lavet i alle mulige variationer alligevel, så hun har fået det i hvert fald en gang om dagen, men hun kan ikke lide det og er der den mindste klump i nægter hun at spise mere. Hun har ikke fået tænder endnu og er sikkert ikke klar til fast føde, men hvorfor vil hun så ikke spise nu og hvordan får jeg hende igang med det igen?
Hilsen Karen