Brev:
Grød og vælling - 4 mdr.
23. juli 2006
Alder:
4 mdr.
Grød og vælling - 4 mdr.
Hej igen Helen
Tusind tak for et virkelig brugbart svar! Du har helt klart forstået mine spørgsmål...
Jeg skal så bare lige have noget udpenslet - hvor meget mælk må han få efter grøden? Jeg har lige givet ham grød nu - næsten 1 dl. og derefter drak han over 150 ml. mælk og kunne måske godt drikke mere...! Er det fordi hans mave er vant til færre, men større måltider af gangen? Jeg vil jo ikke risikere, at han bliver en lille tyksak... ;-)
Forstå mig ret - han skal selvfølgelig blive mæt, men indimellem kan jeg blive i tvivl om, hvorvidt han forstår at føle efter i maven, eller om han bare spiser så længe der er noget at spise af...!!!
Skal jeg evt. gøre grøden lidt tykkere - den er rimelig tynd endnu?
Mht. vælling prøvede jeg at give ham 100 ml. i aftes - det spiste han helt op og sov godt til kl. 4.45 i nat (fra kl. 20.30). Må portionen være større - jf. pakningen svarer 100 ml. til en lille portion. Vællingen har så erstattet hans natmad, og der er han jo vant til en lidt større portion?
Og så tilsidst - selvom han får laktulose hver dag kan der altså godt gå 2 dage imellem - og nogle gange lidt mere - skal vi øge hans dosis lidt? (Han får 6 ml. dagligt).
Endnu engang tak for et super svar - synes det er en fantastisk mulighed at kunne bruge nettet på denne måde!
Med venlig hilsen
Mette