Svar: Kravle 7 mdr
23. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Mille
Det lyder som om din dreng er rigtig godt med motorisk og der er således ikke noget i vejen for at du prøver at hjælpe ham op på alle fire. Du skal ikke begynde at flytte på hans hænder og fødder, men bare prøve at lægge ham i kravlestilling, når han f.eks. sættes ned på gulvet.
Han lyder dog til at kunne teknikken, så det er bare et spørgsmål om en ny vane og det at blive så god at det at kravle bliver det hurtigste.
Hvis I har trægulv, så kan det være en fordel at sy et par ruskindslapper på bukseknæene, så han bedre står fast på knæene. Du må også meget gerne give ham et par bløde "skindsko" på fødderne og de dage hvor det er varmt, må han gerne kravle i bare ben. Det kan dog være lidt hårdt for knæene, men det kan hjælpe til bedre at stå fast.
Hvis man har et meget glat gulv, så foretrækker mange børn at krybe frem på maven, men det er kun en periode, så skal de nok komme efter det.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske