Brev:
Skemad og hård mave 4 mdr.
24. juli 2006
Alder:
4 mdr.
Skemad og hård mave 4 mdr.
Kære Helen
Min datter på 4 mdr og 1 uge er startet på skemad for 3 uger siden i samråd med vores sundhedsplejerske, da hun var meget sulten og deraf meget søvnløs og ked. Hun startede hårdt ud med 3 måltider om dagen, hvilke jeg nu har reduceret til 2 måltider pga forstoppelse.
Jeg er opstartet med laktulose som var med god virkning. Men efter en langsom udtrapning blev hun forstoppet igen. Vi forsøger at undgå alt der giver forstoppelse men uden held.
Hendes dag ser nogenlunde således ud:
kl. 7-8 - vågner pusler er glad
kl. 9 får 1 dl tynd risgrød med et halvt glas frugtmos i (ikke banan)
kl. 10-11-12 middagslur
kl. 12 bryst
kl. 15-16 bryst
kl. 16-17 en lille lur
kl. 17 bryst
kl. 19 3/4 dl grøntsagsmos (ikke gulerod) og sveskemos til dessert
kl. 20 i seng
kl. 23.30 bryst
kl. 4 bryst
Jeg har forsøgt at lægge ektra bryst måltider ind fx inden sengetid, men dette afviser hun. Og hun bliver rigtig ked hvis jeg prøver mere end en gang. Hun får ikke noget ud af at drikke af en kop endnu, men vi øver. Flasken vil hun heller ikke tage.
Om dagen er hun meget ukoncentreret under brystmåltiderne, men jeg fornemmer hun får nok mælk, om natten går det fint.
Hun har ligeledes i en lang periode sovet meget uroligt og basket rundt i sengen. Men jeg vurderer ikke hun er sulten. Mælk har jeg ligeledes rigelig af. Det tilpasser sig hurtigt hendes behov.
Har du et godt råd til hvad jeg kan gøre anderledes?
Det skal lige nævnes at hun er en stor meget glad og energisk pige (knap 4 kg v fødsel) der trives som hun skal. Det er kun det med forstoppelsen der plager os. For det gør selvfølgelig rigtig ondt, når hun skal af med afføring.
Jeg vil lige tilføje at jeg selvfølgelig skærmer min datter under amning om dagen. Dvs ingen larm, ro mv. Hun vil dog ikke gerne ligge ned og ammes
Med venlig hilsen
Jette