Svar: Morgenbarn - 14 mdr.
26. juli 2006
Alder:
14 mdr.
Kære Emils mor
Det er rigtig dejligt at høre at Emil nu er begyndt at sove om natten. De har godt nok holdt hårdt:o)
Du skriver at det virkede at tage ham ind om morgenen og give ham bryst, så faldt han til ro og sov gerne videre til 6.30-7.00 og meget gladere og mere udhvilet. Du beskriver også hvordan han virker træt og pylret, når klokken er 7, hvis han er vågnet kl.5 og derfor lyder det som om at han faktisk har brug for at sove en times tid mere om morgenen.
Da mælken har haft sin virkning, så er spørgsmålet om ikke det er nødvendigt at give ham mælk om morgenen. Det behøver jo ikke være bryst, men lidt lun mælk af en kop kunne far måske prøve med. Han kan jo godt tilbydes lun mælk og så fortsat komme ind til jer på det tidspunkt, hvis trygheden også er en faktor for at sove videre.
Det er varmt og mange børn sover uroligt. Men det er også længe at sove fra aften til næste morgen og man kunne godt forestille sig at han både var lidt sulten og lidt tørstig og at mælk derfor var en meget god løsning på det tidspunkt.
Jeg tænker ikke at det blive en vane. Når dagene begynder at vende og morgenerne bliver mørkere, så sover han forhåbentlig anderledes og på det tidspunkt kan han så få vand, hvis han er tørstig. Jeg synes det er okay i forhold til hans alder.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske