Brev:
Daglig rytme 8 uger
26. juli 2006
Alder:
2 mdr.
Daglig rytme 8 uger
Hej
Jeg har brug for hjælp til indarbejdning af daglig rytme mht til søvn og amning. Mit datter på 8 uger har hele sit liv haft svært ved at falde i søvn og sove.. især om dagen.
Hun sover kl. ca. 21.30 forudgået af en del besvær (optil 3 timer!) med gråd og uro og heftig sutten på sut! Hun ammes både kl. 1 og kl. 3, og kl. ca. 5 hvor hun ”står op”. Her er hun super glad og vågen indtil formiddagsluren et sted mellem 7 og 9, hvor hun viser tydelige træthedstegn; gaber og smågræder.
Jeg lægger hende straks med en mælkelugtende klud og sut hvorefter hun hurtigt og ubesværet falder i søvn og sover 2 timer. Tidligere faldt hun først i søvn til natten ved 22.30 tiden og meldte sig kun en gang, kl. 3, ved brystet, hvilket var mere overkommeligt for mig, så jeg synes lidt at udviklingen går i den gale retning!
I løbet af dagen bliver det mere og mere vanskeligt at få hende til at sove og uroen, som jeg er sikker på skyldes træthed, tager til. Hvor mange og hvor lange lurer skal jeg forsøge at få hende til at tage, og hvordan? Og hvor hyppigt er det realistisk at amme? Hun har taget fint på og vejer nu ca. 5½ kg.
Mange hilsner
Tine