Brev:
Øjenkontakt - 7 mdr.
28. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Øjenkontakt - 7 mdr.
Kære Helen
Min datter på 7½ mdr er i rivende udvikling. Øver sig på at komme op på alle fire og vil også meget gerne op at stå hele tiden, er i gang med at skippe 3. lur og ja i det hele taget sker der en hel masse for hende lige pt og hun er og har været de sidste 3 ugers tid mere pjevset og klagende end tidligere.
Jeg prøver at hjælpe hende igennem det på bedste vis med diverse lege og underholdning, men synes jo også at hun skal have lov til at være på gulvet selv - også fordi jeg jo også har brug for at gøre nogle ting herhjemme. Den sidste uges tid når jeg så har sat mig ned sammen med hende for at lege eller snakke, synes jeg at det har været enormt svært at få øjenkontakt med hende, også når hun skal spise.
Det virker som om hun overhovedet ikke har lyst til at snakke med mig og at jeg bare skal være der. Hun er utrolig aktiv og har meget fart på hele dagen. Dette kombineret med at hun er ved at skippe 3. lur gør at eftermiddag/aften godt kan blive lidt anstrengende en gang i mellem og der er en del klagen og gråd i løbet af dagen. Derfor gør det mig lidt ked af det at jeg ikke kan sætte mig ned og "snakke" lidt med hende.
Jeg ved ikke om det bare er fordi hun har så travlt med alt muligt andet eller om jeg kommer til at presse for meget på. Umiddelbart ser det ud som om det kun er mig der ikke er så interessant. Når hendes far kommer hjem, vil hun gerne snakke med ham.
Skal jeg lade være med at lade mig gå på af det og bare acceptere at sådan er det lige nu?
Tak for gode svar
Med venlig hilsen
Dittes mor