Brev:
Udmalkning og pasning
28. juli 2006
Alder:
4 mdr.
Udmalkning og pasning
Kære Helen
Det går rigtigt godt med Tobias. Han er bare så dejlig og glad. Pludrer og griner så det er en fest. Meget livsbekræftende. Han er knap 4 måneder nu, vejer 7,2 kg og er begyndt at sove lidt mere om natten... Jubii!
Jeg har bare lige et par spørgsmål:
Jeg er begyndt at malke ud hver dag, for at opbygge et lille lager af mælk i fryseren. Jeg skal starte med at arbejde om en uge (4 timer om dagen). Jeg vil vældig gerne fortsætte amningen, og håber at det kan lade sig gøre. Er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på i den forbindelse?
Hvornår tror du jeg kan begynde at give ham andet end mælk og hvad er det, der afgør det? Ville det være godt, hvis han fik andet end mælk, mens jeg er væk?
Når jeg malker ud, er det meget forskellige mængder det lykkes mig at få ud: 120 ml., 40 ml. 80 ml. osv. Er det fordi jeg gør noget forkert, når jeg kun kan få 40 ml. ud eller er der forskellig mængde mælk i brystet? Jeg forsøger at gøre det på samme tid hver dag. Om formiddagen, mens han sover. Jeg bruger en halv times tid på det...
De første 14 dage jeg skal arbejde, skal Tobias passes af sine bedsteforældrer, tror du han reagerer på det? Eller er det så kort tid, at det ikke gør noget? Jeg er selvfølgelig lidt nervøs for det, men glæder mig rigtig meget til at skulle arbejde igen.
Kærlig hilsen
Stine