Brev:
Dreng på 15 mdr. vil ikke sove
28. juli 2006
Alder:
15 mdr.
Dreng på 15 mdr. vil ikke sove
Hej Helen
Har virkelig brug for din hjælp.
Vores søn er siden han var helt spæd blevet puttet på samme måde hver aften. Dvs. i starten blev han ammet inden 'ritualet gik i gang', nu hvor han er så stor får han mælk i en kop eller yoghurt eller lign. Han får nattøj på og får børstet tænder. Herefter sidder vi stille og roligt i sofaen og kigger lidt i en bog eller ser lidt 'byggemand bob'.
Når han er træt, begynder at gnide øjne osv. tager jeg ham på armen og går ind til hans seng, vi snakker lidt om dagen der er gået, jeg putter ham, synger en sang for ham, siger godnat og at jeg elsker ham, og så går jeg og han falder i søvn. Dvs. det gjorde han indtil han var omkring et år. Så er det bare gået ned ad bakke siden.
Det startede med, at far ikke kunne putte ham, når jeg var i aftenvagt, når jeg var hjemme og det var mig, der puttede forløb det uden problemer, jeg gjorde som vi plejede. Det fungerer bare ikke mere. Det er blevet værre og værre uge for uge, så det nu tager flere timer at putte ham. Han kravler rundt, maser rund, græder, rejser sig op, sætter sig ned, putter sig 5-10 sekunder, for så at begynde at mose rundt igen.
Selvom han er segnefærdig af træthed, er det som om han bare ikke VIL overgive sig. Han kæmper rundt i sengen, hvis vi går fra ham bliver han helt ulykkelig. Når det endelig lykkes for os at få ham til at sove, sover han godt et par timer eller tre og så starter det hele forfra. Førhen, hvis han slet ikke kunne finde ro, så hjalp det at tage ham med ind i vores seng, men det virker heller ikke mere.
Ved ikke lige, hvad der er gået galt, for det første år af hans liv, gik det bare så godt med at putte ham...
Det skal lige nævnes, at far også har puttet ham regelmæssigt inden jeg startede på arbejde, og dette uden problemer. Han har sovet på eget værelse siden han var 9 mdr.
Han sover til ca 8 om morgenen og sover så middagslur ca 1½ time og kommer i seng ca. 20.30.
Håber du kan hjælpe, for vi er efterhånden desperate og MEGET trætte, og det er jo også synd for ham, at hver aften skal være sådan en kamp.
I løbet af dagen trives han fint, er glad og veltilpas, omend han er meget morsyg i øjeblikket (det er kommet inden for de sidste to uger)
Tak fordi du læste så langt
Glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen
HH