Svar: Stjernekigger
9. november 2003
Alder:
1 mdr.
Kære Rebekka
Om det er særlig udtalt for "stjernekiggerbørn" ved jeg faktisk ikke, men under alle omstændigheder er det fint at du er så opmærksom omkring det. Det er dog meget svært for mig at give dig et præcist råd, da jeg ikke kan se din søn og derfor ikke ved hvor udtalt det er. Har du talt med din egen sundhedsplejerske herom?
Det er vigtigt at I ikke taler til hans ansigt bagfra, således at han skal kigge opad og bag ud for at se jer. Sørg for altid at have kontakten direkte ansigt til ansigt.
Hvis han er lidt stram i halsmusklerne, så synes jeg at I skal få en fysioterapeut til at se på ham. Hvis I henvender jer til sundhedsplejersken, så vil hun sandsynligvis kunne henvise jer til en børnefysioterapeut, som er ansat i kommunen til netop at tage sig af sådanne ting.
Håber dette vil kunne hjælpe jer og held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske