Brev:
5 mdr. pige sover afbrudt
29. juli 2006
Alder:
5 mdr.
5 mdr. pige sover afbrudt
Hej Helen
Tak for tidligere råd, nu har jeg brug for dig igen.
Det drejer sig om amning og søvn. Min datter er 5 mdr. hidtil har hun sovet 9 timer (fra 21-06) om natten uafbrudt. Den sidste uge har det dog ændret sig.
De sidste 3 uger har det været nok at give hende en sut ved 4-5 tiden og sovet til 6.30. Men de sidste dage har det både krævet sut og måltider. Nogle gange har det været kl. 03. sovet videre til 6.30 men to gange har det været kl. 00.30. og igen kl 03-04. Derefter har hun været vågen kl. 7 og spist.
Men her til morgen efter at have spist de 2 gange er hun både sur og irritable og vil ikke spise... Det er ligesom om hun mangler at sove lidt mere, men det kan jeg ikke få hende til... øv, jeg kan ikke forstå hun skulle spise 2 gange - havde spist godt i løbet af dagen og spist godt til aften - endda, mere end hun nogle gange har gjort, og alligevel sovet igennem.
Vi startede på lidt tynd majsgrød i går, hun syntes det var mærkeligt, men så alligevel ud som om det kunne bruges når hun får det smagt et par gange.. hun spiste et par theske fulde..
Lige en tanke, kan det have noget med min mælk at gøre. Jeg har de sidste dage begyndt at få et par bumser og huden har ændret sig.. ???? Måske har jeg lige brug for et par gode og opløftende ord, da jeg til tider har lidt svært ved at kapere det hele og så bliver jeg lidt ked... Jeg ved godt det ikke er mig hun afviser, men det føles ligesådan..
Ellers er hun en glad pige der trives, elsker at lege på tæppet, står op med glæde - egentligt det hun helst vil, pludrer og smiler. Dejligt - alligevel synees jeg det er hårdt når hun bliver sur ved brystet og jeg ikke kan finde ud af hvad hun vil. Efter 5 mdr. vac. 7,2 kg og 66 cm.
Med venlig hilsen
mor