Brev:
Opstart med grød - 4 mdr.
29. juli 2006
Alder:
4 mdr.
Opstart med grød - 4 mdr.
Hej Helen
Så er vi startet med grød. Han får grød 2 gange om dagen og er meget interesseret i det. Han spiser ganske godt af det - ca. 1/2dl pr. gang og har efterhånden styr på at føre tungen bagud til svælget.
Problemet er nu - desværre- at nu gider han ikke drikke mme og vælling mere. Han bliver fuldstændig hysterisk når vi tilbyder ham flaske. Han har i dag fået 150ml mme til morgen (efter meget overtalelse), 3tsk. sveskemos for fordøjelsen og så har han fået 45ml mme til frokost (efter skrig og skrål) sammen med få tsk. risgrød (som han ikke ku koncentrere sig om at spise fordi han var for træt).
Kl. er nu 13.30 og han har pt. sovet ca. 2 timer. Han gad heller ikke tage flaske i går aftes og endte i et hysterisk anfald... Det varede ca. 35min. til han udmattede sig selv og suttede 20ml mme og faldt i søvn. Får han væske nok? Hvorfor gider han ikke flasken mere og hvad skal vi gøre?
På forhånd tak
Eline