Brev:
Væskebehov og børn
30. juli 2006
Alder:
9 mdr.
Væskebehov og børn
Hej Helen
Vores søn er 9 mdr og vejer godt 11 kg. Han får p.t. 3 flasker om dagen, i alt ca. 400 ml modermælkserstatning og 250 ml vælling. Derudover får han vand og sødmælk i glas i løbet af dagen.
Mit spørgsmål går IKKE på om han får nok at drikke, for det kan jeg jo mærke på hans bleer... Jeg vil bare gerne vide hvor meget væske han minimum skal have? For en voksen er det jo minimum 2 liter - helst 3 i denne varme - men hvad gælder når man er baby?? :o)
Når jeg spørger læger og sundhedsplejersker får jeg altid at vide hvor meget mælk han skal have i forhold til sin alder, men det er altså ikke det jeg er ude efter.
Med venlig hilsen
L.E. Nielsen