Brev:
Hvordan skal jeg reagere hvis min søn bliver morsyg?
10. november 2003
Alder:
6 mdr.
Hvordan skal jeg reagere hvis min søn bliver morsyg?
Min søn på 6,5 måned er en glad lille fyr, der endnu ikke udviser tegn på morsyge. Problemet er, at jeg ikke er sammen med faren, som derfor har vores søn alene ca. 2 gange om ugen. Dette er ikke noget problem, og det er jo heller ikke sikkert, at han bliver morsyg - dette mener faren i al fald ikke, og jeg selv kender ikke noget til den slags statistik.
Det er selvfølgelig dumt at tage sorgerne på forskud, men jeg håber at kunne få snakket det igennem med faren inden det (eventuelt) bliver aktuelt. Derfor håber jeg at du kan fortælle mig lidt om, hvordan det er bedst at reagere - skal han bare have lov at "græde ud" hos faren, eller skal vi prøve at være sammen alle tre?
Jeg har selv fået den tanke, at barnet måske kan komme til at forbinde farmand med een, der tager ham væk fra hans mor (og altså er "ond"), og det ville jo ikke være godt! Vi kommer ikke specielt godt ud af det med hinanden, men vi vil begge vores søn det bedste, så jeg er sikker på at vi begge vil indrette os efter hans behov.
Kan du eventuelt nævne en god bog, der omtaler dette emne?
Venlig hilsen
Birgitte