Brev:
Rytme og mad - 7 mdr.
30. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Rytme og mad - 7 mdr.
Hej
Jeg er i tvivl omkring min drengs dags- og natrytme samt spisning. Han er snart 7 måneder.
Han får 2 ske måltider om dagen, det ene grød, det andet kartoffel/grønsagsmos, ellers ammer jeg.
Han bliver ammet morgen, formiddag, eftermiddag, når han puttes i seng og om natten. Til frokost og aftensmad får han skemad.
Jeg synes at det her i varmen og ferietiden har været svært at have en fast rytme for sove tider for ham, han har sovet når han har lyst. 3-4 gange om dagen.
Vi har snakket om at få lidt mere rytme over sovetiderne så vi måske har lidt aften sammen. Hvordan kunne den rytme så se ud ?
Jeg er i tvivl om han får nok mad. Når jeg ammer ham er han hurtig færdig 5-6 min., men han virker tilfreds. Ved skemåltiderne er han oppe på at spise ca. en ½ portion, vil så ikke have mere og vil heller ikke eftermades af brystet. Vågner 1 gang om natten og bliver ammet.
Skal han tilbydes mere mad? Min mand og jeg har snakket om flaske med vælling eller MME.
Han sover rimelig godt om dagen nogengange ½ time andre gange 2-3 timer. Kan dog nogle gange være lidt pylret. Han er en lille selskabspapegøje vil helst være på arm, kan dog godt ligge selv. Ruller og triller meget ligger sjældet på ryggen vender sig med det samme.
Han vejer 7 kg og er 65 cm lang.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
En kærlig mor