Brev:
Amningen duer ikke
31. juli 2006
Alder:
5 mdr.
Amningen duer ikke
Hej Helen
Ja, så er den gal igen... Amningen fungerer ikke og såvel mor som datter er kede af det.
Efter 5 mdr. amning, som jeg har sat stor pris på, synes det nu at være på retur. Hun har fået majsvælling i 4 dage omkring middagstid, hvilket har været en succes. Resten af dagen har vi prøvet at amme, men det synes som om der er flere dårlige oplevelser end gode...
Det består i at jeg prøver at tilbyde bryst, når hun viser tegn til sult, men det virker som om hun fuldstændig afviser og prøver ihærdigt at fortælle mig, at det her har jeg bare ikke lyst til mor. Og kigger på mig med kede øjne, hvis jeg så prøver igen senere bliver hun stiktosset på mig. Det gør så ondt. Så hele formiddagen har bestået af tårer...
...Godt far var hjemme. Han gav hende grød og bagefter var hun veltilpas, og så bliver jeg først ked af det, for det var jo også det jeg prøvede på. Også synd for far, prøver ihærdigt at gøre mig glad, men lysten var lille..
Dagen indtil nu:
Sov fra 22.30-05.45 spiste her og sov videre til 7.45
Stod op, hyggede, pludrede, legede med velbehag - dejligt
8.45 tegn til sult - spiste 2 min og gad ikke mere
9.20-9.50 lur (kort selvfølgelig uden opfyldning)
10.30 tegn til sult - amning mislykkedes, jeg gik fra og far overtog med vælling kl.11 spiser ½ dl..
Lagt i barnevogn 12.15 og sover nu...
Jeg vil meget gerne og har brug for at have en hverdag, der bliver lidt sjovere. Lige nu har jeg allermest lyst til kaste håndklædet i ringen.. Brug for lidt mere struktur såvel for hende som mig.. Jeg vil jo kun det bedste for hende, også selvom det er meget brat, hvis hun ikke vil amme mere.
Nu tænker jeg så bare på, hvor meget og hvordan sikrer jeg mig hun får nok at drikke/spise. Her tænker jeg igen struktur. Hvordan kunne en plan se ud, hvis vi står op kl.8, hvor mange måltider vil hun have brug for. Selvfølgelig er det individuelt, men et pejlemærke.. Jeg vil stadig gerne amme. Måske morgen og aften, hvor det stadig fungerer evt. 1-2 gange mere..
Det er altså meget svært, når det skal gå så hurtigt - nu er alt nyt igen. Jeg kan ikke rigtigt følge med rent psykisk. Prøver at få spist, men kan mærke det er småt med kræfter og energi, når hun har spist ofte de sidste 3 uger, så det betyder også min vægt er faldet lidt.
Lidt en rodebutik, mange tanker samler sig. 1000 tak for en super brevkasse.
Knus mor