Brev:
Bange for andre og natteble
31. juli 2006
Alder:
3 år, 6 mdr.
Bange for andre og natteble
Kære Helen
Ja, så har jeg igen lige brug for lidt gode råd.
Vores ældste datter Emma på 3½ bruger stadig ble om natten. Den er meget våd om morgenen, men hun er helt bevidst om det når den er på. Om dagen går det stort set fint. Hun tisser i bukserne af og til, men jeg tror det er fordi hun har for travlt til at gå på toilettet. Vi har prøvet at lade hende sove uden ble et par gange om natten, men hun tisser alligevel i sengen. Er det fordi hun ikke er klar til at smide bleen endnu eller skal vi bare blive ved med at prøve at tage den af?
Så har jeg lige et par ting vedr. den yngste Ida på 9½ måned.
Hun er stadig meget bange når andre tager hende op, og det har hun altid været. Det er lige meget hvem det er, selv bedsteforældrene som hun ser flere gange om ugen. Hver gang prøver enten mormor eller morfar at tage hende, men hun stikker i et hyl hver gang.
Det er meget svært at sige ja til invitationer hvor børnene ikke skal med, for jeg har det meget dårligt med at hun skriger sådan når hun skal passes. Hvordan kan vi gribe det an?
Det sidste spørgsmål: Hvornår kan Ida sidde bag på en Cykel?
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Tina A.