Brev:
Træt eller udviklingspivset?
1. august 2006
Alder:
6 mdr.
Træt eller udviklingspivset?
Kære Helen
Min datter er nu 6 mdr. Hidtil har det ikke været det store problem, at lægge hende til lur, men nu er jeg ikke så sikker på træthedstegnene længere. Hvis hun fx. vågner kl. 7, virker det til, at hun har behov for at sove igen kl. 9 - sådan var det tidligere.
Den sidste uges tid har hun været nede og oppe igen i sengen et par gange, indtil jeg fandt ud af, at hun slet ikke så træt ud. Det er som om, hun får et skud frisk energi af at blive lagt, græde lidt og så op igen. Og så er hun først blevet lagt igen ved 11-tiden.
Jeg er ellers konsekvent nok, men det giver heller ikke mening, at lade hende græde (jeg går frem og tilbage hver 3/5 minut). Efter ca. 15 med gråd, tænker jeg, at hun måske slet ikke har behov for at sove. Kan det være tegn på, at hun er ved at gå fra 3 til 2 lure om dagen?
Jeg har simpelthen svært ved at tyde pivseriet...Hun arbejder i øjeblikket meget på at kravle, er måske lidt træt, men ikke helt, så hun vil sove der kl. 9. Er det noget med 'bare' at 'holde ud' til kl. 11, lege, underholde osv?
Hun sover så et par timer der kl. 11 og igen senere kl. 16/17 ca. 1½ time. Om natten sover hun fint med en enkelt opvågning.
Mange hilsner
Mor