Svar: Jeg taber håret
1. august 2006
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Tillykke med den lille dreng og den vellykkede amning:o)
Det er meget normalt og meget hyppigt at kvinder begynder at tabe håret 3-4 måneder efter fødslen. Det skyldes hormonændringer og ikke amning - kvinder som giver flaske oplever ofte også hårproblemer.
Det hårtab lyder dog ret voldsomt, da du ligefrem får bare pletter og håret ryger af i totter. Derfor burde du måske lige få en drøftelse med lægen, så I sikrer jer at det handler om hormonændringer.
Det vil sandsynligvis være godt, hvis du kunne spise nogle vitaminer, men også dette synes jeg du bør drøfte med lægen.
Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske