Brev:
Hvordan sover vores søn bedre? - 5 mdr.
12. november 2003
Alder:
5 mdr.
Hvordan sover vores søn bedre? - 5 mdr.
Igennem en længere periode på ca. 2 måneder har vores 5 mrd.s søn ikke sovet lang tid ad gangen.Jeg beskriver vores dagligdag, for at du kan få indblik i den "urolige", korte søvnperiode.
Vores søn kommer i seng kl. 19. - 19.30, der kan han ikke mere. Han har da fået grød og jeg har ammet ham, så han holder lidt. Han er nem at lægge - stort set hver gang, men han sover kun til kl. 22. - 23.00, så skal han have mad igen.
Dernæst forløber hver nat sådan at han skal have mad hver anden time - vi har prøvet at give ham sut, tage ham op og lægge ham igen samt lade ham ligge lidt... Om dagen kan han holde sig lidt længere - dvs. mellem 2-3 timer, hvor han ikke skal have mad. Hans søvnmønster er heller ikke her for godt.
Vi har forsøgt gennem alle 5 mdr. at lægge ham ud at sove om formiddagen. Han vågner efter en halv time - græder meget, og vi formår ikke at berolige ham i søvn igen. Så han kommer op, og så er han altså bare vågen.
Først på eftermiddagen prøver vi igen - han sover igen en halv time. Det gør han også, når vi er ude at gå, så det med barnevognens rolige bevægelser hjælper heller ikke. Hen ad eftermiddagen prøver vi igen. Vi bliver ved i håb om, at det jo nok skal lykkes?
Endvidere er vi påbegyndt at give ham grød til middag også, men det giver ikke mere søvn.
Han er ellers et glad barn, men hans forældre er snart meget trætte og har ikke flere reserver at løbe på.
Håber du har et godt råd, som vi modtager med kyshånd.
Mange hilsner
H.