Brev:
Sover meget - 5 mdr.
1. august 2006
Alder:
5 mdr.
Sover meget - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg vil høre om babyer kan sove for meget.
Min datter er 20 uger nu. Men siden hun var 3 uger gammel har hun sovet igennem om natten med få undtagelser. Vi lægger hende til at sove omkring kl. 20 og vågner først om morgen kl. 7. Hvor hun så vil have noget at spise. Så går der omkring 1½ - 2 timer så er hun træt igen og vil sove. Så snupper hun lige 2-3 timer. Så vågner hun for at få noget at spise og er oppe i 1½ - 2 timer. Så er hun træt igen og vil sove 2-3 timer, sådan kører det hele dagen lang. Når hun er vågen er hun glad, frisk og aktiv. Men jeg synes bare hun sover hele tiden.
Da hun blev født vejede hun 3478g og var 52 cm, og da hun var 16 uger vejede hun 7250 g og var 65 cm.
Vi har ingen problemer med at få hende til at sove, når hun viser træthed, ligger vi hende i barnevognen eller sengen, og få min. efter sover hun.
Så jeg vil høre om hun sover for meget eller om det er meget normalt.
Folk siger vi skal være lykkelige for at hun har sådan et godt sovehjerte, og det er vi skam også. Men som sagt vi synes bare hun næsten ikke laver andet end at sove.
Hilsen Lykke