Svar: Sover meget - 5 mdr.
1. august 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Lykke
Nogle børn sover rigtig meget og det skal de have lov til. Der kan være enkelte situationer, hvor det vil være hensigtsmæssigt at barnet vækkes og det kan ofte være der, hvor barnet ikke tager nok på. Hvis man har et barn som sover så meget at det "glemmer" at spise, og derfor ikke følger sin vægtkurve, så vil man være nødt til at vække barnet for at give det mad.
Som du beskriver jeres lille pige, så lyder det ikke som om at hun mangler mad, så umiddelbart ville jeg tage det helt roligt og som du siger "glæde dig over at hun har et godt sovehjerte". Jeg tænker at hun i løbet af de næste par måneder, nok vil begynde at ændre soverytme lidt. Her vil hun få behov for noget skemad og begynde at interessere sig for verden omkring sig på en anden måde. Hun vil begynde at sidde med ved bordet i højstol, kunne nøjes med to lure i løbet af dagen osv. Derfor vil der også være flere vågne perioder.
Den pige som du beskriver lyder rigtig fint og som om hun har det godt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske