Brev:
Mad til tvillinger på 7 mdr.
1. august 2006
Alder:
7 mdr.
Mad til tvillinger på 7 mdr.
Hej Helen
Så er tvillingerne og mor på banen igen..;o) Drengene er fortsat med at tage på og vejer nu 10,4 kg (fødselsvægt 1882g) og 9,6 kg (1541g), det kan ikke ses, at de er født 7 uger for tidligt.
Vi har fulgt din madplan, med introducering af grød og forskellige former for mos, hvilket drengene MEGET gerne vil have.. det er sådan set ligegyldigt hvad det er, bare det er skemad.
Problemet er nu, at den ene pure nægter at spise mme efter sit skemads-måltid.. han bliver fuldstændig hysterisk, hvilket er meget atypisk for begge drengene og fortsætter med at skrige, lige så snart han ser flasken. Den anden spiser ligeså sjældent af flasken efter skemåltidet, han bliver bare ikke hys på sin mor.
Indtil videre ser dagen sådan ud:
19-06 Søvn (drengene er meget gode til at sove, dog ikke gode til at spise hvis de vækkes)
06: MME 240ml
0630-0900: søvn
0930: 1 dl. grød og vand af kop. Der ønskes IKKE mme
1130: 2½ tsk sveskemos (for at afhjælpe maverne), ca. 1/4 dl grød. Her ønskes heller ikke mme.
12-1430: søvn
14.30: MME 240 ml
18.00: grøntsagsmos, vand af kop
18.30: Jeg prøver at servere MME ;o) Dog uden held.
Drengene bliver selvfølgelig tilbudt masser af vand her i varmen.
Mine spørgsmål lyder så nu:
- Kan jeg undlade MME om aftenen, mod at øge deres grøntsagsmos? og evt. give dem lidt om natten, hvis det lyster?
- Nu hvor de spiser anderledes, skal de så stadig have afføring hver dag? Vi bliver tit nødt til at stimulere dem, hvilket dog er lidt af et cirkus, fordi de er blevet så store og stærke. (De får naturligvis stadig lactulose, for at hjælpe lidt på maverne også.)
Håber du kan finde hoved og hale i det hele.
Tak for en super brevkasse!
Med venlig hilsen
Dorthe