Brev:
Morgenbarn - 9 mdr.
2. august 2006
Alder:
9 mdr.
Morgenbarn - 9 mdr.
Kære Helen
Vi har et spørgsmål omkring vores lille lærkebarn. Hun er nu 9 måneder og er netop begyndt i vuggestue (kun om formiddagen de næste måneder). Hun er glad og trives. Men hun står meget tidligt op om morgen, kl. 5, præcis. Det er tydeligt at hun endnu er træt og mangler i hvert fald 1 time.
Vi har på forskellig vis forsøgt at få hende til at sove videre, men det tager cirka en time at få hende til at sove en time mere. Det er hårdt for os, men mest af alt for hende, fordi hun er træt allerede, når hun kommer i vuggestuen og når at blive overtræt. Har du nogen ideer?
Det skal siges at hun i perioden 4-7 måneder også stod meget tidligt op, men her fra 7-8½ måned har hun sovet længere, til 6.30-7.00.
Det svinger lidt med puttetiderne om aftenen, men hun lægges mellem 19.30-20.00, de sidste dage er hun dog helt mør allerede kl. 19. Puttetidspunktet synes dog ikke at påvirke kl. 5 opvågningen.
Ville det være en idé med en flaske, at tage hende ind til os, eller er det at give hende 'nye dårlige' vaner. Har du mon et par gode råd eller idéer til hvordan vi endnu engang får det vendt. Jeg tænker på om hun måske ikke får nok at spise? Hun tilbydes skemad 4-5 gange om dagen, men er småtspisende.
De bedste hilsner
Pia