Svar: Morgenbarn - 9 mdr.
2. august 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Pia
Dejligt at høre at vuggestuestart går så godt:o)
Varmen og alderen taget i betragtning, kan det godt være en udmærket idé at tage hende ind til jer tidlig morgen, i håb om at hun så kan sove videre.
En flaske kan overvejes, men måske hellere lidt at drikke af en kop. Med den alder hun har, er der en stor risiko for at flasken vil blive så bevidst for hende at det bliver en kamp at få den væk igen. Så det er en risiko at løbe. Samtidig vil mælken i de mængder en flaske giver, nok også mætte hende ekstra, så hun spiser mindre om dagen. Og da hun i forvejen er småtspisende, så synes jeg det vil være ærgeligt. Så hellere bare lidt af en kop, mælk eller vand.
Det er normalt at der sker mange ændringer i søvnen i forbindelse med institutionsstart og det er sandsynligt at hun også kan vågne fordi hun drømmer om alt det hun oplever i løbet af dagen. Derfor kan det have en beroligende effekt at få lov at komme ind til jer og sove videre.
Det er korrekt at det naturligvis også kan blive en vane, men så kan man jo diskutere om børn, som lægger sig til at sove om aftenen, sover godt hele natten, vågner tidlig morgen - skal de ikke have lov til at komme ind til mor og far? :o)
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske