Svar: 4 mdr. hvidlige gummer
2. august 2006
Alder:
4 mdr.
Kære K.
Det lyder rigtig fint den måde I har fået begyndt med vælling, så er der også en chance for at hendes lille mave kan følge med:o)
Kunne det tænkes at lillepigen er ved at få tænder? De hvidlige gummer og det at hun virker lidt generet, når hun lægges til kunne godt være tænder. Nogle gange hjælper det at få et stykke agurk eller en kold gulerod at ligge med (men under opsyn!)
Hvis det er mælkerester, så burde det gå væk med en skumvaskeklud og evt. lidt danskvand. Det kan I forsøge.
Summelyd hører alderen til, ofte sammen med en del bobler, spyt og savl. Jeres datter er igang med at finde ud af at bruge sin mund. Nu ikke kun til at spise bryst, så også til at spise med ske og så også lave lyde med. Samtidig er hun ved at være så bevidst at hun ved, at når hun laver denne lyd, så får hun ekstra opmærksomhed fra mor og far - kvik pige! :o)
Glæder mig til at høre om det "bare" var tænder:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske