Brev:
Overnatning og amning
3. august 2006
Alder:
2 år
Overnatning og amning
Hej Helen
Mit spørgsmål til dig lyder således: Kan jeg sende min dreng til overnatning i samvær med hans far, på trods af han stadigvæk for nogle amme(måltider)? For et måltid, er det jo ikke længere, men en vane vi endnu ikke har haft overskud til at bryde - ihvertfald den om natten og det er den der bekymrer mig ift. hvis han skal overnatte der!
Han er to år og får stadigvæk om aften, inden han skal sove.. Den bekymrer mig ikke - hans far skal nok få ham til at sove uden de store konflikter af den grund! Han vågner oftest hen på morgenen, samtidig med fuglene og der for at få lidt igen.. (Vi har den samme seng)
Det er den der bekymre mig.. Jeg tror nemlig han vil blive rigtig gal! Men vil han vende sig til det og bare sove videre - det kan du selvfølgelig ikke svare på.. Men er det hensigtsmæssigt?? Jeg mener er det alt for forvirrende for drengen??
Så får han jo igen om morgenen og DER ligger han og hygger sig længe imens han vågner - indtil videre generer det ikke mig, vi har det faktisk fint begge to med det... Der ville han selvfølgelig savne mig på et samvær, men så er han jo i første omgang på vej hjem igen..
Baggrunden er: Min dreng er lige startet op på samvær hjemme hos sin far! Som jo bor min. en times kørsel herfra. Han har set sin far 1 gang om ugen, siden han blev født.. Han er glad for sin far og omvendt..
Pt. er samværet hos hans far oppe på 10 timer fra morgen til aften, hver anden weekend, hvor han jo også lægger ham til at sove ved middagstid.. Vi startede med korte besøg de første 3 gange og lagde så lidt mere på efterhånden! Han har vel været på samvær ca. ti gange nu! (Der ud over ses de en gang om ugen, efter vuggestue, hvor de laver et eller andet sammen, ude i narturen, spiser aftensmad og han bliver bragt hjem igen.)
Det er gået fint hos faren, dog har jeg fået en meget træt dreng hjem, som så har reageret herhjemme.. Træt, niver og hiver i hår kaster sig i gulvet osv. Efter en dag eller to, har han været sig selv igen.. Hårdt for os i disse dage.. Der har dog også været et par søvnløse nætter, efter samvær og ellers temmelig urolig søvn, hos drengen!!!
Jeg vil gerne have, at han lige skal hvile i dette samvær, før end vi ligger nattesøvn på... da jeg kan se og mærke, han er på "hårdt arbejde"... min dreng!
Når han hviler i dette, er det så hensigtsmæssigt og lade ham overnatte der på trods af overstående - altså amning???
Tak for dine gode svar:o)