Brev:
Modermælkserstatning og hård mave
4. august 2006
Alder:
6 mdr.
Modermælkserstatning og hård mave
Kære Helen.
Tak for dit gode svar ang. modermælkserstatning og sødmælk.
Min datter er 6½ mdr. og spiser fint af øllebrød, havregrød, grønsager og frugtmos. Vi kombinerer industrielt fremstillede produkter med vores egne hjemmelavede. Især til kartoffelmosen er det stadig nødvendigt for at få det til at glide ned;-)
For 1½ uge siden fik Anna hård mave. Det kunne vi afhjælpe med mere vand, gymnastik og sveskemos efter råd fra sundhedsplejersken. Nu er den gal igen og det går ud over hendes velbefindende og ikke mindst hendes søvn.
Vi bruger mme fra brik i hendes grød og mos, og hun drikker lidt (højest 50 ml.) inden sengetid. Det er NAN 2 vi giver hende. Jeg har hørt, at det kan være medvirkende til forstoppelse?
Mit spørgsmål går på: Kan jeg tilberede hende grød og mos uden mme (eller er der et andet mærke, der ikke giver hård mave)? Men med tilsvarende mere vand? Jeg er godt klar over at sødmælk ikke skal gives i for store mængder, så det prøver jeg at undgå, men er der noget særligt i mme, som er vigtigt for hende? Hun er sund og buttet, vejer 8600 g. ) pr 17/7 og er 66,5 cm. lang. Så hun mangler vist ikke noget;-)
Jeg giver hende 8 dråber jern hver dag.
På forhånd tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Tina