Brev:
Søvnproblem og mareridt
4. august 2006
Alder:
2 år, 6 mdr.
Søvnproblem og mareridt
Hej Helen,
Jeg har to dejlig drenge på henholdsvis 21/2 og 18mdr. Mit problem er, at min store dreng har svært ved at fordøje hans oplevelser og indtryk på en hel dag, at han så får mareridt om natten.
Han vågner om natten og sige nej, nej hele tiden. Når vi tager ham op, så begynder han at sparke, græde, slå og igen sige nej, nej. Det gør han snilt i 1-11/2 time om natten. Han sveder så meget at hans bodystocking er driv våd. Vi kan overhovedet ikke komme i kontakt med ham i den første time. Når han så kommer til sig selv igen, vil han ikke rigtig falde til ro.
Han vækker tit sin lillebror pga. hans mareridt, og vi er ved at gå ud af vores gode skind. Vi prøver nu at skære ned på vores aktiviteter i weekenden, men er det rigtig at han ikke skal opleve så meget mere?
Har du nogle gode idéer til, hvordan vi kan hjælpe ham til at får en bedre nattesøvn?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Den udmattede mor