Brev:
Sovevaner - kan hun sove for meget
5. august 2006
Alder:
8 mdr.
Sovevaner - kan hun sove for meget
Hej Helen
Jeg følger flittigt med I alle dine besvarelser, men jeg er kommet lidt i tvivl ang. sovevaner i løbet af dagen.
Jeg kan se du som regel anbefaler 2 lure om dagen fra ca. 6/7 mdr.s alderen. Sofie bliver 8 mdr. næste weekend, men hun får altså 3 lure om dagen, og hun virker virkelig til at have brug for dem alle.
En typisk dag ser således ud:
6.30-7.00: Vågner på eget værelse og kommer ind til os og hygger i vores seng.
Får en flaske som hun spiser helt (ca. 180 ml)
9.00: Formiddagslur ca. 1 time
10.00: Spiser en portion havregrød + vand fra kop
12.00: Frokost (grønsagsmos + vi øver lidt på rugbrød som hun elsker at sutte i men ikke spiser sig mæt i endnu). Får til sidst flaske som hun tager ca. 100ml af.
12.30: Middagslur 1-2 timer
15.00: Flaske 100-150 ml
16.30: Yoghurt med frugtmos/ostehaps/brød m.m. + vand fra kop
17.00: Sen lur, sover ca. 1 time
18.00: Aftensmad (kartoffelmos/spaghetti bolognese/fisk m.m.) + vand fra kop
19.30: Flaske (ca 150ml) og puttes.
22.00: Får vælling (200ml)
Ser det helt tosset ud?
Jeg føler bare ikke hun er klar til at droppe fx den sene lur. Hun er så træt på det tidspunkt, og virker for det meste meget "lettet" når hun bliver lagt. Det samme gælder for formiddagsluren.
Sover hun for meget? Og hvis ja, hvad er konsekvensen af det.
Hun starter dagpleje på onsdag, men jeg går på halv tid, og hun får 2 hjemmedage om ugen.
På forhånd tak
Mange hilsner
Sofiemor