Svar: Sovevaner - kan hun sove for meget
5. august 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Sofiemor
Det lyder bestemt som om din lille datter har et godt sovehjerte og hvor er det dejligt:o) Det er kun positivt og det er der bestemt ikke noget i vejen med.
Tværtimod tænker jeg at det må være en fordel nu, hvor hun skal starte i dagpleje, her har hun netop brug for at få en god søvn så alle de nye oplevelser kan blive bearbejdet.
Jeg tænker dog også at hun i løbet af den næste månedstid måske vil ændre søvnrytme lidt netop fordi hun begynder at opleve en anden hverdag. Det er simpelthen for spændende at følge med i alt hvad der sker og så har hun nok ikke "tid til" at sove så meget. Men det vil vise sig:o)
Lige nu er det rigtig godt og du skal endelig bare lade hende sove. Konsekvensen af at børn sover for meget kan være at de ikke spiser nok, fordi de simpelthen ikke har vågne timer nok til at indtage deres behov. Men sådan lyder din datter ikke. Hun spiser rigtigt fint i forhold til sin alder.
Så fortsæt endelig den gode rytme og rigtig meget held og lykke med dagplejestart:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske