Svar: Amning om natten - 4 mdr.
12. november 2003
Alder:
4 mdr.
Kære mor
Din datter har behov for et måltid om natten så længe hun er under 6 mdr. Det er rigtigt at nogle børn godt kan klare sig igennem uden mad om natten, men de fleste har stadig behov i 4 mdr´s alderen.
Du kan forsøge om det kan lade sig gøre at ændre lidt på hendes rytme, således at du ammer hende inden du selv går i seng f.eks. ved 23 tiden. Måske kan du få hende til at spise uden at vække hende, men så hun lige får det ekstra mad der gør, at hun ikke behøver vågne når du sover aller bedst. Du kan måske være heldig at give hende en rytme, hvor hun sover fra kl 23 til 05 istedet for den rytme der er nu.
Held og lykke med det
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske