Brev:
Mælkebehov og personlighed 8 mdr
7. august 2006
Alder:
8 mdr.
Mælkebehov og personlighed 8 mdr
Hej Helen
Først tak for dine råd sidst. Min pige på knap 8 mdr. får nu kun mad 1X om natten :-) Hvilket er super dejligt.
Hvornår er det ok at vænne hende helt fra mælken om natten? Hvordan er hendes daglige mælkebehov nu i ml.?
Jeg ved at sundhedsstyrelsen anbefaler amning i et år... Jeg vil selvfølgelig det bedste for min datter, men synes et år er lang tid. Hvilke undersøgelser ligger til grund for anbefalingen?
Jeg oplever at min pige bliver mere og mere bevidst om sig selv og sine omgivelser på nuværende tidspunkt og hendes personlighed træder mere frem nu - sjovt at observere :-) Er dog i tvivl om hun stritter i mod hendes mad en gang i mellem fordi hun hellere vil have noget andet, eller fordi hun ikke er sulten. Jeg har enkelte gange forsøgt at lave noget andet mad, end det hun først er blevet tilbudt og nogle gange spiser hun det.. Men det er jo ikke nogen god vane!! Så nu er jeg bange for at hun allerede har regnet den ud!!
Kan det være rigtigt hendes alder taget i betragtning? Eller er hun virkelig bare ikke sulten. Hun kan nogle gange gå helt fra sin morgenmad og først spise rigtigt igen til aften, med kun mælk i mellem tiden... (Tilbyder hende ikke ekstra mælk).
Det var vist alt for denne gang ;-)
Med Venlig Hilsen
Den knap så trætte Mor